Pravidla a stanovy

Pravidla a stanovy AMA Rally Cup

1. Obecná ustanovení

1.1 AMA Rally Cup je amatérská rally série určená pro jezdce ve věku od 18 let. Za doprovodu jednoho ze zákonných zástupců se mohou účastnit junioři od 14 let.

1.2 Cílem je umožnit závodníkům soutěžit v bezpečných podmínkách s minimálními náklady a jasnými technickými pravidly.

1.3 Závody se konají na uzavřených tratích s asfaltovým, šotolinovým nebo smíšeným povrchem.

1.4 Každý závodník je povinen absolvovat technickou přejímku před startem.

2. Kategorie závodů

Sériová třída (Skupina N – minimální úpravy)

Určena pro vozidla s omezenými úpravami, která jsou stále vhodná pro běžný silniční provoz.

N1 – do 1 400 cm³ (např. Škoda Felicia 1.3, Peugeot 106)

N2 – do 1 700 cm³ (např. Honda Civic 1.6, Renault Clio, Ford Puma)

N3 – do 2 000 cm³ (např. BMW E36 318is, Ford Focus 2.0)

• N 4 – nad 2 000 cm³ (např. Subaru Impreza WRX, Mitsubishi Lancer Evo,Ford focus RS)

N Diesel – dieselová auta jakéhokoli objemu (např. VW Golf TDI, Škoda Octavia TDI), dále budou rozděleny na sériové a upravené.

Závodní třída (Skupina A – upravené vozy)

Vozidla mohou být upravená pro sportovní účely v rámci regulí.

A5 – do 1 400 cm³ (např. Citroën Saxo VTS, Toyota Yaris)

A6 – do 1 700 cm³ (např. Suzuki Swift Sport, Peugeot 206 RC)

A7 – do 2 000 cm³ (např. Honda Civic Type-R, Renault Clio RS)

A8 – nad 2 000 cm³ (např.Octavia 1.8t, BMW 325i atd.)

S Speciál – speciálně upravená vozidla s výraznými úpravami (např. Opel Adam R2, Fabia R5, Peugeot R2, Škoda Fabia Kit Car , Mitsubishi EVO, Subaru impreza atd.)

dále budou rozděleny na poháněné nápravy.

Junior – jezdci od 14 do 25 let, výkonové omezení vozidla na max. 1 600 cm3, více bude upřesněno podle počtu přihlášených vozidel.

Historic – vozidla vyrobena do roku 1990

Koeficient pro turbomotory je x1.6

3. Pravidla a povolené úpravy sériové třídy (Skupina N)

3.1 Motor, pohon a výkon

• Motor musí být v sériovém stavu bez úprav řídicí jednotky nebo mechanických zásahů.

• Převodovka a diferenciály musí zůstat bez uprav a záměn. zavaření diferenciálu je zakázano.

• Povolené úpravy zahrnují pouze sportovní vzduchový filtr.

• Výfukový systém může být upraven pouze od svodů dozadu, svody musí zůstat seriové.

3.2 Podvozek a brzdy

• Podvozek musí být sériový, povoleny jsou pouze sportovní tlumiče a pružiny (TA,JOM jsou tolerovány), tuhostně stavitelné podvozky jsou zakázané.

• Brzdový systém musí odpovídat sériovému modelu, výjimkou jsou sportovní brzdové destičky a kapalina.

• Hydraulická ruční brzda není povolena.

• Rozšíření rozchodu kol pomocí podložek není povoleno.

• Polyuretanové silentbloky náprav jsou povoleny.

• Doporučujeme nové brzdové vedení (bude kontrolováno na přejímkách).

3.3 Interiér a bezpečnost

• Sedačky a bezpečnostní pásy jsou možné vyměnit za sportovní.

• Povinné je odnímatelné hasicí zařízení v dosahu řidiče min 2kg.

• Volant je možno vyměnit za sportovní.

• Odlehčení interiéru je zakázáno, koberce a výplně dveří je možné odstranit pouze v případě, že vozidlo bude        opatřeno ochranným rámem dle předlohy J.

• Doporučené jsou dodatečné bezpečnostní výztuhy v kufru a prostoru motoru.

3.4 Pneumatiky a kola

Sériová třída N1–N4 a N Diesel: Pouze běžné silniční pneumatiky s homologací E. Semi-slicky zakázány.

Definice sportovní pneumatiky a semi-slicku

1. Sportovní pneumatika

Sportovní pneumatika je typ pneumatiky určený pro dynamickou jízdu, který kombinuje vlastnosti běžných silničních pneumatik s lepší přilnavostí a ovladatelností.

Charakteristiky:

• Směs: Měkčí směs pro lepší grip, rychlejší zahřívání oproti běžným pneumatikám.

• Dezén: Optimalizovaný pro sportovní jízdu – často s menším množstvím lamel a širšími bloky běhounu.

• Použití: Schválené pro běžný provoz (homologace E), vhodné pro sportovní auta a amatérské závody.

• Příklad: Michelin Pilot Sport, Bridgestone Potenza, Pirelli P Zero.

2. Semi-slick pneumatika

Semi-slick je hybrid mezi silniční a závodní pneumatikou, která nabízí maximální přilnavost na suchém povrchu, ale stále splňuje minimální požadavky pro provoz na běžných silnicích.

Charakteristiky:

• Směs: Velmi měkká a přilnavá, blížící se závodním slickům.

• Dezén: Minimalistický, často jen několik podélných drážek pro odvod vody.

• Použití: Určeno primárně pro suchý asfalt, horší výkon na mokru a v chladných podmínkách.

• Homologace: Některé modely mají silniční homologaci (E značka), jiné jsou pouze pro okruhové použití.

• Příklad: Toyo R888R, Yokohama A052, Michelin Pilot Sport Cup 2, avon, federal 595rs, nankgank ns2r…

Co není povoleno, je zakázáno!

4. Závodní pravidla

4.1 Každý závodník musí projít administrativní a technickou přejímkou.

4.2 Start závodu probíhá letmým nebo pevným způsobem dle pokynů organizátora.

4.3 Agresivní jízda a úmyslné vytlačování soupeřů je trestáno penalizací nebo diskvalifikací.

4.4 V případě havárie musí jezdec signalizovat svůj stav (OK tabulka nebo zvednutá ruka).

5. Bezpečnostní pravidla tratě

5.1 Na trati musí být přítomna záchranná služba a hasiči.

5.2 Diváci mohou být pouze v určených bezpečných zónách.

5.3 Po trati se mohou pohybovat pouze závodní vozy, organizátoři, fotografové a traťoví komisaři. Osoby pohybující se na trati musí mít oblečenou reflexní vestu.

5.4 Jezdec je povinen okamžitě zastavit, pokud vidí nehodu s možným ohrožením života.

5.5 Jakékoli porušení bezpečnostních pravidel bude řešeno penalizací nebo vyloučením ze závodu.

6. Signální vlajky a jejich význam

Zelená vlajka – Start závodu nebo trať je volná.

Žlutá vlajka – Nebezpečí na trati, zákaz předjíždění, snížení rychlosti.

Červená vlajka – Přerušení závodu, všichni musí okamžitě zastavit.

Modrá vlajka – Jezdec je předjížděn rychlejším vozem, měl by umožnit průjezd.

Černá vlajka s číslem – Diskvalifikace jezdce, musí okamžitě opustit trať.

Šachovnicová vlajka – Cíl závodu.

7. Chování v depu

7.1 Maximální povolená rychlost v depu je 30 km/h.

7.2 Manipulace s otevřeným ohněm v depu je přísně zakázána.

7.3 Každý závodník je povinen udržovat pořádek ve svém prostoru.

7.4 Opravy vozidel musí probíhat v určených zónách, použití zvedáků a stojanů musí být bezpečné.

7.5 Vjezd do depa je povolen pouze závodním vozům a doprovodným vozidlům s povolením organizátora.

7.6 Jakékoli agresivní nebo nebezpečné chování v depu může vést k penalizaci nebo diskvalifikaci.

8. Přihlášky a startovné

8.1 Přihlášky se podávají prostřednictvím oficiálních webových stránek, telefonicky nebo e-mailem.

8.2 Startovné je stanoveno následovně:

2 800 Kč – při zaplacení všech 6 závodů předem (celkem 16 800,-)

3 300 Kč – při platbě nejpozději 10 dní před závodem.

3 500 Kč – při platbě v den konání závodu.

8.3 Platba musí být provedena na účet pořadatele nebo jiným způsobem uvedeným v propozicích daného závodu.

8.4 V případě odhlášení ze závodu méně než 5 dní před startem se startovné nevrací.



9. Bodovací systém

10. Ceny a vyhlášení vítězů

10.1. Po každém závodě proběhne slavnostní vyhlášení vítězů s předáním pohárů a věcných cen.

10.2. Na konci sezóny bude vyhlášen celkový vítěz jednotlivých tříd a absolutní vítěz šampionátu.

11. Protesty a odvolání

11.1. Protest je možné podat nejpozději do 30 minut po zveřejnění výsledků.

11.2. Poplatek za podání protestu činí 1 000 Kč, který bude vrácen v případě oprávněnosti protestu.

11.3. O protestu rozhoduje organizační výbor závodu.

12. Závěrečná ustanovení

12.1. Organizátor si vyhrazuje právo na změnu pravidel a propozic s předchozím oznámením účastníkům.

12.2. Každý účastník svou registrací souhlasí s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.

12.3. Organizátor nenese odpovědnost za případné škody na majetku nebo zdraví účastníků.

Tyto stanovy a propozice slouží k zajištění fair play a bezpečnosti všech účastníků soutěže.